regulamin sklepu internetowego

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

UTWORYMUZYCZNE.PL

 

I.                    POSTANOWIENIA  OGÓLNE

1.       Niniejszy Regulamin określa ogólne zasady i warunki korzystania z Platformy internetowej utworymuzyczne.pl

2.       Akceptując niniejszy Regulamin, Klient wyraża zgodę na jego wszystkie postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania.

3.       Korzystanie z usług elektronicznych za pośrednictwem Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia Wymagań Technicznych przez urządzenia końcowe i system teleinformatyczny z którego korzysta Klient.

4.       Klient może dokonywać zakupów bez rejestracji i tworzenia indywidualnego konta w Sklepie.

5.       Klient zobowiązany jest do korzystania z Produktów i treści cyfrowych dostępnych na stronie Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, a w szczególności z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.

6.       W razie wątpliwości wskazuje się, że informacje udostępniane w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Informacje te nie stanowią oferty w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego.

 

II.                  DEFINICJE

Każdorazowo użyte w niniejszym dokumencie pojęcia pisane wielką literą należy rozumieć w następujący sposób:

1)      Cena – określona w złotych polskich kwota brutto (zawierająca należny podatek) należna Sprzedawcy od Klienta za określony Produkt.

2)      Klient – podmiot, który dokonuje lub zamierza dokonać zakupu Produktu za pośrednictwem Sklepu lub korzystający z Usługi Elektronicznej zgodnie z niniejszym Regulaminem;

3)      Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

4)      Pakiet Premium – kompleksowa opieka producencka na każdym etapie procesu twórczego obejmująca możliwość nagrania w studio, wsparcie trenera wokalnego oraz mix i mastering utworu;

5)      Produkcja Twojego Utworu – usługa polegająca na aranżacji utworu Klienta
i przygotowania podkładu muzycznego w utworze Klienta;

6)      Produkcja Utworu na zlecenie – usługa polegająca na zamówieniu przez Klienta
u Sprzedawcy indywidualnej aranżacji, linii melodycznej i produkcji podkładu w wybranym przez Klienta stylu;

7)      Produkt – produkt lub usługa objęta ofertą strony internetowej Sklepu, będący przedmiotem Zamówienia;

8)      Przedsiębiorca – Klient, niebędący konsumentem, który zawiera umowę sprzedaży lub świadczenia usług w celu związanym bezpośrednio lub pośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową;

9)      Regulamin – niniejszy dokument określający zasady zawierania umów oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy dokument stanowi również regulamin,
o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

10)   Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny pod adresem utworymuzyczne.pl umożliwiający składanie Zamówień Klienta oraz świadczenie usług udostępnianych przez Sprzedawcę;

11)   Sprzedawca – Karol Gut prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „Karol Gut Muzyka”, pod adresem: ul. Lwowska, nr 65/17, 33-100 Tarnów, NIP: 8733282085, REGON: 520241385, adres strony internetowej: utworymuzyczne.pl, email: utworymuzyczne.sklep@gmail.com;

12)   Treść – element tekstowy, graficzny lub multimedialny w tym utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunek osoby fizycznej, jaki jest zamieszczany i rozpowszechniany w ramach Sklepu przez Sprzedawcę;

13)   Umowa licencyjna – umowa licencji wyłącznej rozumiana zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym w zakresie Utworu będącego przedmiotem Zamówienia określonego Produktu;

14)   Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu, zgodnie z niniejszym Regulaminem;

15)   Utwór – zarejestrowane cyfrowo kompozycje muzyczne, będące utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;

16)   Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane Sprzedawcy, w szczególności w formie elektronicznej, określające wybrany Produkt, co do których Klient składa ofertę zawarcia określonej umowy.

 

III.                WYMAGANIA TECHNICZNE

1.       Korzystanie ze Sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez Klienta następujących wymagań technicznych:

a)      posiadania urządzenia (typu komputer, laptop, tablet, smartfon lub innego podobnego urządzenia) umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Linux, Windows, czy iOS;

b)      zainstalowania na takim urządzeniu aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak: Google Chrome, Safari, Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, albo innej kompatybilnej, obsługującej pliki cookies,

c)       posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).

 

IV.                USŁUGI ELEKTRONICZNE

1.       Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu umożliwia korzystanie z następujących usług elektronicznych:

a.       umożliwianie Klientom składania Zamówień na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie,

b.      umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Sklepu;

c.       możliwość bezpłatnego odsłuchiwania, w niskiej jakości audio, wersji demonstracyjnych Utworów udostępnionych bezpośrednio na stronie Sklepu bez możliwości wykorzystania ich w jakiejkolwiek innej formie;

 

V.                  SPOSÓB I WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

1.       Na stronie Sklepu Sprzedawca umożliwia Klientom składanie Zamówień określonych Produktów.

2.       Sprzedawca, na zasadach określonych w Regulaminie może wprowadzać kolejne sposoby składania Zamówień.

3.       Główne cechy świadczenia z uwzględnieniem konkretnego Produktu określone są na stronie każdego Produktu.

4.       W przypadku Produktu polegającego na usłudze Produkcja utworu na zlecenie i Produkcja Twojego utworu Cena ustalana jest indywidualnie z Klientem.

5.       Zamówienie można składać za pośrednictwem:

a.       strony Sklepu – poprzez wybranie określonych Produktów do koszyka, odpowiednie wypełnienie formularza Zamówienia (poprzez uzupełnienie niezbędnych danych Klienta), a następnie dokonanie płatności za pomocą wybranego przez Klienta sposobu płatności.

b.      poczty elektronicznej – składając zamówienie na adres: utworymuzyczne.sklep@gmail.com zgodnie z wytycznymi określonymi na platformie internetowej Sklepu pod zakładką wybranego Produktu.

6.       Złożenie Zamówienia w sposób określony w ust. 5 pkt a powyżej dotyczy wyłącznie Utworów bezpośrednio udostępnionych na stronie Sklepu w zakładce „Sklep” oraz Pakietu Premium.

7.       Produkty takie jak Produkcja utworu na zlecenie oraz Produkcja Twojego utworu na zlecenie mogą być zamawiane wyłącznie w sposób określony w ust. 5 pkt b powyżej.

8.       Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przystępuje do jego realizacji. W przypadku Zamówienia Produkcji utworu na zlecenie oraz Produkcji Twojego utworuSprzedawca po jego złożeniu przesyła wraz z potwierdzeniem jego otrzymania ostateczną wycenę, a także wskazuje planowaną datę dostawy. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i przyjęcia go do realizacji następuje poprzez wysłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.

9.       Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

10.   Zamówienie uznaje się za skutecznie złożone z momentem otrzymania potwierdzenia od Sprzedawcy jego otrzymania zgodnie z treścią ust. 8 powyżej.

11.   Składając Zamówienie Klient nie nabywa jakichkolwiek praw autorskich ani licencji do Utworu. Warunki licencji są określone odrębną Umową licencyjną, której zawarcie niezbędne jest do możliwości wyłącznego korzystania przez Klienta z zamówionych Utworów.

12.   Warunkiem realizacji Zamówienia jest zawarcie przez Klienta ze Sprzedającym Umowy licencyjnej.

 

VI.                SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI

1.       Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:

a.       przelew tradycyjny na wskazany poniżej rachunek bankowy Sprzedawcy:

39 1160 2202 0000 0005 0671 9663

Millenium Bank

b.      płatności elektroniczne za pośrednictwem upoważnionych zewnętrznych dostawców usług płatniczych, zgodnie z informacjami prezentowanymi w ramach Sklepu;

2.       Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni od dnia skutecznego złożenia Zamówienia. W przeciwnym razie Zamówienie zostanie anulowane.

 

VII.              TERMIN WYDANIA UTWORU

1.       Po skutecznym złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie przystępuje do jego realizacji.

2.       W przypadku Zamówień Utworów bezpośrednio udostępnionych w zakładce „Sklep”, dostawa Utworu następuje w ciągu jednego dnia od daty opłacenia Zamówienia. W zakresie pozostałych Produktów dostawa Utworu ustalana jest indywidualnie z Klientem. W tej sytuacji, termin dostawy Produktu powinien być ustalony najpóźniej w momencie składania potwierdzenia otrzymania Zamówienia, zgodnie z punktem V ust. 8 niniejszego Regulaminu.

3.       Za datę opłacenia Zamówienia uznaje się:

a.       w przypadku płatności przelewem tradycyjnym – datę wpływu środków na rachunek Sprzedającego,

b.      w przypadku płatności za pomocą elektronicznego systemu płatności – datę pozytywnej autoryzacji płatności.

4.       Utwór zostanie przesłany na adres elektroniczny Klienta podany podczas składania Zamówienia.

 

VIII.            REKLAMACJE

1.     Reklamacja może zostać złożona przez Klienta poprzez kontakt drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail: utworymuzyczne.sklep@gmail.com

2.     Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać szczegółowy powód reklamacji, umożliwiający jego weryfikację, w tym w szczególności:

a.       informację i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i data wystąpienia wady;

b.      dane kontaktowe osoby składającej reklamację – ułatwi  to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę;

c.       żądanie w związku ze składaną reklamacją.

3.     Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

4.     Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

 

IX.                POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

 

1.       Korzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.

2.       Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, w szczególności również pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

3.       Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a.       Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu,

b.      Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą,

c.       Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

d.      Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.

 

X.                  PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

1.       Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów niż przewidziane przez obowiązujące przepisy prawa.

2.       Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3.       Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: utworymuzyczne.sklep@gmail.com

4.       W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

5.       Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie).

6.       Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

7.       Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w szczególności:

a.       o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b.      w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

c.       w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

d.      w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

e.       w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f.        o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

XI.                PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

1.       Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej Sklepu przez Sprzedawcę lub jego kontrahentów, w szczególności prawa autorskie, nazwa Sklepu, wchodzące w jego skład elementy graficzne podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł odpowiednie umowy.

2.       Korzystanie z Treści w innym zakresie jest możliwe wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej zgody, udzielonej przez uprawniony do tego podmiot, na piśmie pod rygorem nieważności.

3.       Klient ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Sprzedawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony Sklepu bez zgody Sprzedawcy.

4.       Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony Sklepu stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Sprzedawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.

 

 

XII.              OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1.       W ramach Sklepu, Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klienta.

2.       Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i realizacji Zamówienia, a także korzystania z Usług elektronicznych.

3.       Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.

4.       Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Sprzedawcę w konkretnych celach. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta znajdują się w Polityce Prywatności.

 

XIII.            POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.       Regulamin wchodzi w życie w dniu 18.02.2023 r.

2.       W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie będą miały powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

3.       Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu staną się nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, to taka częściowa nieważność, niezgodność z prawem lub niewykonalność nie ma wpływu na pozostałe postanowienia Regulaminu, a w ich w miejsce należy stosować postanowienia zgodne z właściwymi przepisami prawa polskiego.

4.       Wybór prawa polskiego na podstawie niniejszego Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem, na mocy prawa które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.

5.       Z treścią Regulaminu Klient może się zapoznać bezpłatnie na stronie Sklepu.

6.       Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, dlatego wszelkie ewentualne wątpliwości Sprzedawca tłumaczy na korzyść Konsumenta.